Saturday, July 10, 2010

kutuk-mengutuk

hari ini aku nak post entry berbentuk kutukan dan umpatan. kutukan inni ditujukan khas kepada orang-orang yang sama seperti aku, suka mengutuk. ya, aku suka mengutuk dan aku memang ikhlas mengakuinya. kau?

okay. ceritanya begini. aku selalu dengar si polan ni mengutuk orang. biaselah tu. tapi yang ta biasenye ialah si pengutuk tu ade hati lak nak meminta pertolongan si polan tu.

kalau gamaknya begitu, jangan dikutuk insan tersebut. kan?

bagi aku, kalau aku dah kutuk, sumpah seranah si polan sorang ni, agak kemaluan untuk aku meminta pertolongan darinya. setidak-tidaknya aku cari alternatif. bukan aku benci, tapi aku sendiri akan segan. di waktu itu lah aku akan insaf.

tapi, di kala itu aje lah :P

yang kau kutuk-kutuk, kendian kau dengan senang hati mengguna pakai pertolongan orang tu, kenapa? lain kali jangan kutuk la!

tapi kalau aku jadi si polan yang dikutuk kau sehingga habis perkataan, aku tak kisah. aku suka :)

tapi, yang paling mustahak, belajaralah untuk tidak mengutuk. nescaya tiada yang buruk dalam perbuatan itu. tidak mengutuk, i mean :P


6 comments:

shafiz67 said...

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

tuankedaitehtarik said...

ape tuuuuuu?

shafiz67 said...

terasa,hihihihih

tuankedaitehtarik said...

hahahahah tp citer ni bukan citer u.. tapi alang2 dah terasa pulak.. hihihihih...

shafiz67 said...

tp i pun salu kutuk org y mengutuk tu,hahahaha

tuankedaitehtarik said...

hahahahah i pun.. okay pokoknya, kite mmg sume kaki kutukkk :)