Tuesday, July 13, 2010

kutuk-mengutuk pt. 2


merujuk kepada entri aku yang lepas. klik di sini untuk nengok balik entri itu.

okay, aku nak buat beberapa pembetulan fakta pada entri itu. sebab aku sedar yang sebenarnya aku pun same aje.

peace, korang semua :P

aku pun mengutuk jugak. dan terkadang tu, aku pun pakai jugak pertolongan orang yang aku kutuk tu. terkadang :P

tapi, kutuk tu bukanlah perkara yang teruk sangat-sangat. kalau tak kutuk, bukan manusia la tu.

kan kan?

kutuk tu boleh dikira sebagai cakap belakang. cakap belakang ni pulak melibatkan fakta yang benar tapi hanya disalurkan secara diam-diam atau tanpa pengetahuan si polan tu.

so, selagi bukan fitnah, okay la tu.

kan kan?

kutuk juga boleh membantu kita dalam memperbaiki diri kita sendiri. bayangkan, kau selalu dengar orang kutuk si polan ni selalu korek hidung di tempat awam.

bile kau nak korek hidung di tempat awam, kau akan terfikir tentang si polan yang kene kutuk tu.

mesti kau tak mau malu kan?

ha, jadi itulah kebaikan kutuk. keburukan memanglah banyak. tapi, aku percaya, kutuk ni ada jugak fungsi baik.

jadi, kesimpulannya ialah : berpada-padalah dalam percakapan anda. pastikan banyak kebaikan yang tertutur, dan kurang-kurangkanlah keburukan :)


p/s : hr tu g temankan amani makan kat tepi ck tu. we alls nampaks shahirs. amanis yangs jumpes dulus. hahahahas. dapats la nyahs i tu bergambars dgns shahir :)


3 comments:

shafiz67 said...

ape kaitan dgn jmpe shahir ? ha3

tuankedaitehtarik said...

hahah tu saje je nak heboh2.. hahaha kwn i jeles gilaaaaaaaaa u taw ta.. hahahahahahahahaha..

shafiz67 said...

yeke ? suh la die pindah kampar,senang2 dpt jmpe shahir.hihih