Tuesday, December 1, 2009

speSIAL?

Orang selau tanya, "Takde yang special ke?" Dalam hati aku jawab, " Yang special takdak. Yang speSIAL ada ar".

Ahahaha gurau-gurau ja babe.

Ala, tak perlu la ber-special-special selagi diri tu masih tak terurus. Kalau nak berkasih, kalau nak bersayang, pastikan diri tu cukup kasih sayang.

Itu nasihat yang aku selalu beri kepada diri sendiri.

Sebab ingat, apa yang kita beri kat orang, tak semestinya apa yang kita dapat semula. Dan memang aku mengerti betul dengan kata-kata tu. Sebab aku dah laluinya. Dah rase peritnye. Dah telan pahitnye.

Dah, jangan kata kau tak sama. Jangan kata kau tak serupa. Bagi aku semua sama saja. Sama dajalnya. Sama cacatnya. "The player's changed, but the game remains the same", bak kate Big Momma dalam citer Big Momma 2.

So, hangpa jangan dok tanya dah. Sebab jawapanku tetap. Hingga ada orang yang dapat membuktikan sebaliknya. Aku cabar korang. Tunjukkan perkara yang aku tak nampak. Tunjukkan bunyi yang aku tak dengar.


Meraban siak. Ahaha tapi rasenye sape yang paham tu, paham la. Yang tak paham, buat-buat je paham. Adios sayangku :)

No comments: