Sunday, August 3, 2008

taik hidung

tAiK hIdUnG

kepercayaan bagai taik hidong. susah-susah gali, lpas tu dibuang dengan begitu mudah sekali.
kepercayaanku kepada makhlok itu sangat la mendalam, bahkan ta dapat ditandingi kedalaman laut. tapi, di akher ary, aku dapati kepercayaan ku hanya taik hidong yang terlekat pd jari kelinkingnya. dibuang dengan penoh perasaan jijik. byk yang aku tahu mengenainya, ttpi byk juga yang aku ta tahu. akhernya aku tahu jgk yg makhlok yg buang taik hidong tu p.e.n.i.p.u.
sandiwaranya membutakan mata serta mindaku terhadap kenyataan dunia. sandiwaranya membuat ku hanyut, lemas dan mampus! jika dahulu, kamu mengenaliku sebagai seorg yang pendiam dan pemaaf, skrg aku bangkit setelah kau bunuh amorn yang lama dan aku hidupkan amorn yang baru penoh kejahatan dalam dirinya! kerana kamu, aku kini makhlok yg jahat serta kejamm!
oh makhluk yg suke buang taik hidong, aku berharap ko jgn la buang taik hidong merata-rata. ta elokk. akher kata dariku, silalah matyy.
moral dr crita ini : jgn nk ngade-ngade puja atau sayangg manusia-manusia yang anda ta percaye 110%. sekian.

No comments: