Thursday, August 26, 2010

kisahnya si pemalas

kekadang aku banyak mengelamun. bukan kekadang la. selalu. di mana saja. atas katil, kat keja makan, kat bus stop. malah, aku selalu fikir masa tengah melabur bakti dalam tandas.

dan terkadang tu aku teringat idea-idea gila yang pernah aku dengari. kali ni aku nak cerita pasal sependa. mungkin korang panggil panties. atau yang lebih gampang, pakai thongs.

wow, stim aku dengar! (gurau)

err........

okay aku pernah dengar idea tentang cara-cara memakai sependa untuk beberapa hari berturut-turut.

spenda yang sama okay.

lecturer aku yang cakap sebenarnya ni. kalau tak silap aku, kata dia, satu sependa tu boleh pakai sampai 4 hari!

nak taw macam mana?

first day, kau pakai la macam biasa. baru lagi. masih harum semerbak. takde kotoran pelik atau bau hanjing.

korang kan pemalas. sependa tak mau basuh awal-awal.
tertangguh kerja mulia tu. kendian korang terus lupa.


kendian, esoknya kau terbalikkan sependa tu. dapat la versi yang baru pulak. kira macam ta kotoq sangat la kalau terbalik.



lusanya pulak, kau terbalikkan semula (keadaan asal). pastu kau amek bedak talkum adik kau tu. kau letak sikit kat sependa tu. kasi harum balik.

*entah bau harum ke bau hanjing lagi teruk*

dapat la kau pakai lagi sekali sependa tu. dah tiga hari. kendian, di hari ke-empat. secara logoknya, kau terbalikkan dan letak bedak tu lagi.

maka wangi semulalah sependa kau tu.

bijak lecturer aku! wow! tapi aku harap itu idea gila dia saja. harap dia tak praktikkan. kalau ya, silalah hentak kepala ke dinding kalau pakai sependa sama sampai 4 hari.

naty aku nak try la. sejauh mana aku boleh tahan sependa 4 hari tu. selesai je 4 hari, berkulat habis tang tu! * you-know-where * (kenyit mata)

p/s : datem = dating

No comments: