Tuesday, June 22, 2010

ketiak

hidup bebas dari pantauan ibu bapa bukanlah satu perkara yang aku impikan selama ini. kalau boleh nak melekat kat bawah ketiak mak bapak aku sampai tua. sampai mati. biarlah orang kata aku manja. biarlah orang kata aku tak reti nak berdikari.

janji dapat ketiak mak bapak aku, itu sudah memadai.

heh, hari ni kita berbicara pasal ketiak mak bapak aku. nak?

okay, lupakan niat itu. nanti habis ketiak mak bapak aku tercemar reputasinya.

gambar hiasan yang tiada kaitan dengan ketiak sape-sape kecuali ketiak jejaka handsome ni. taken from this website.

okay, rasanya dah cukup lama kome sekalian tenung ketiak mamat tu. marilah kita berbalik pada topik aku kali ini. yang pasti tiada kaitan dengan ketiak doh.

sejak aku duduk kat kampar ni, banyak yang berlainan kalau dibanding dengan hidup dengan mak bapak. hidup dengan mak bapak macam carefree sikit. tak payah risau banyak bende sangat.

makan? bereh!
minum? bereh!
nak meniarap, tertonggang tertonggeng pun, tak perlu fikir dua tiga kali.

tapi hidup berdikari ni, banyak yang perlu diambil kira.

nak tertonggeng, fikir pasal baju dalam yang tak cuci lagi.
nak tertonggang, fikir pasal tuition fees yang belum berbayar lagi.
nak terberak pun fikir pasal itu, fikir pasal ini. berak tak ley concentrate doh!

teringat time dulu-dulu, zaman merempat di rumah. mak masak ape je, semua sedap. nak-nak kalau mak masak makanan peberet kita. mangaihhh! nikmat hidup ni :)

tapi duduk kampar, nak makan gulai pun, tunggu hari baik, bulan baik baru dapat. itupun kalau dapat. kalau tak, makanan rutin makcik cafe tu je la. sampai aku rase macam boleh je hapal menu-menu makcik tu. kalau tak ayam sambal, ayam masak gulai. kalau tak ikan pari, ikan kembung goreng.

duduk kat rumah, kalu teringin laksa, request je. esok-esok mesti dapat.

kalau kau request sekarang, kat kampar ni, kau tunggu mimpi laksa aje lah, okay.

okay, aku nak pegi mimpi laksa kejap okay.

adios amigos!





No comments: